2 Nisan 2013 Salı

Ayva Tatlısı

Ayva tatlısının hep kırmızı rengi beni cezbetmiştir...nasıl tuttururlar diye düşünürdüm...bazıları kırmızı kimyasal bile kullanıyormuş meğer...Ama ben herhangi katkı maddesi kullanmadan nasıl kıpkırmızı ayva tatlısı yapılır öğrendim...İşte tarifi;


Malzemeler;
4 adet ayva, 4-4.5 bardak şeker, 
3 bardak su, 2 tarçın çubuğu, kaymak ve ceviz



YAPILIŞI

  • Yıkanmış ayvaların kabuklarını soyup 2 eşit parçaya bölün.
  • İç çekirdekleri ile beraber bir kenara ayırın.
  • Geniş bir tencerenin dibine kabukları dizin. Sonra ayvaları yerleştirin.
  • Aralara çekirdekleri, kalan kabukları ve tarçını ekleyin
  • Üzerine suyunu dökün. Kaynadıktan sonra şekerini her bir ayvaya pay ederek ilave edin.
  • Kısık ateşte 2 saate yakın pişirin ki kırmızı rengini alsın.
  • Servis ederken kaymak ve ceviz kırıkları ile süsleyin.

3 yorum:

  1. kaymaklısı ...süper,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
    Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
    Çalışmalarınızda başarılar...
    Ziyaret etmek isterseniz:
    En İyi Yemek Siteleri

    YanıtlaSil
  3. çok harika bir tatlı bende bloguma beklerim

    YanıtlaSil