9 Şubat 2012 Perşembe

Karides Güveç




Malzemeler; 500 gr Karides, 6-7 tane orta boy mantar, 3 domates, 2 kaşık domates püresi, 2 yeşil biber, 4 diş sarımsak, tereyağı,tuz, karabiber (Miktarlar bence çok önemli değil herkes sevdiği malzemeyi bol kullansın)

Bu yemek benim favorilerimden bir tanesi!.. Zaten içerisinde, domates ve sarımsak olan olan bütün yemekler bana cazip gelir.. Bir de karides işin içine girince mmmmmmmmmmmmmm ;)

Şimdi gelelim bunu nasıl pişirdiğime... Herşeyden önce ocak üstünde küçük bir tencereye karideslerimi aldım.. Kendi suyunu bırakıncaya kadar pişirdim.. Bunu yapmayıp karidesleri çiğden güvece alınca bütün suyunu güvece bıraktı ve istediğim kıvamı elde edemedim..Bu sebeple kimseye tavsiye etmiyorum.. Aynı şekilde mantarlarımında suyunu birazcık bırakmasını sağladım. (Ama eğer konserve mantar kullanılırsa, direkt olarak güvece alınabilir).

Bundan sonrası zaten çok kolay, sırasıyla mantarlar,karidesler, yeşil biber, doğranmış domates, iri doğranmış sarımsaklar, hepsini dar bir güveç içerisinde karıştırdım.. Ben yemeklerin kırmızı olmasını çok sevdiğim için içerisine bir-iki kaşıkta domates püresi ekledim.. Tuz ve karabiberi de ilave ettikten sonra son olarak birkaç parça tereyağı kesip güvecimi fırına verdim.. Domateslerin çok iyi piştiğinden emin olduğum zaman güveci fırından çıkarıp rendelenmiş kaşar peynirlerimi ekledim ve 5-10 dk daha fırına verdim.

Kaşar peynirinin üstü kızardığı anda yemeğim hazırdı..

Üf yazarken yine canım istedi.. Tekrar mı pişirsem ne yapsam? ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder