9 Ekim 2012 Salı

Fırında Sigara Böreği

Ben sigara böreğini çok seviyorum. Ama kızartırken yağ çektiği için yedikten sonra çok rahatsız oluyorum. Tabi kalori ve kilo mevzusundan hiç bahsetmiyorum bile! Bütün bunlara çözüm olarak sigara böreğini annemin arkadaşından öğrendiği bir yöntemle fırında pişirmeye başladım. Bu börekleri yedirdiğim bazı arkadaşlarım durumu farketmediler bile. Necla Teyzem'e ve anneme teşekkür ediyor, izinlerini almadığım halde tariflerini paylaşıyorum =)



Malzemeler; 4 adet yufka, zeytinyağı
İç harcı için; 3-4 patates, yarım kalıp kadar beyaz peynir (ya da kaşar peynir), 
3 dal taze soğan, kimyon, karabiber, tuz

YAPILIŞI
  • Böreğin iç harcı hazırlanır. (Herkes istediği börek içini kullanabilir. Peynirli, patetesli, kıymalı her türlü olabilir. Ben patetesli - peynirli bir iç hazırlamayı tercih ettim. Bunun için haşladığım patetesleri ezerek peynir, taze soğan, bir çay kaşığı kimyon, yeteri kadar karabiber ve tuzla karıştırdım.)
  • Yufkalar 16 parça olacak şekilde üçgen dilimlenir.( Böreklerin küçük olmasını istiyoruz.)
  • Her bir dilimin geniş tarafına 1 kaşık harç koyulur, yufkanın kenarları içe bükülerek rulo şeklinde sarılır. (Böreklerin iç kısmının yapışması için yufkanın ucu suya batırılabilir.)
  • Fırın tepsisi üzerine yağlı kağıt serilir ve yağlı kağıt üzerine zeytinyağı sürülür. 
  • Börekler tepsiye aralıklarla dizilir. 
  • Böreklerin çevresinin tamamen zeytinyağı kaplanması sağlanır. (Yağlı kağıda sürdüğünüz zeytinyağ üzerinde börekleri döndürerek yağlayabilirsiniz.)
  • Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında, böreklerin üstü kızarıncaya kadar pişirilir.

1 yorum:

  1. Bu tarife ek olarak , sigara böreklerinin üzerine sarımsaklı süzmeyoğurt(normal yoğurt sulandırır tercih edilmez) eklenip pulbiberli tereyağı veya zeytinyağı yakılarak dökülürse çok lezzetli bir sosyete namtısı haline dönüştürebiliriz.
    Ellerinize sağlık... Pınarın annesi...

    YanıtlaSil