22 Şubat 2012 Çarşamba

Limonlu Kek


Her zaman diyorum tatlı konusunda iddialı değilim..Çünkü tatlı tarifinde uyduramam, her şey ölçüye bakar göz kararı pek tutmaz...Oysa ben genellikle yemekleri aklıma estiği gibi, miktarı sevdiğim biçimde ayarlayarak yaparım..Böyle diyorum ama yemesi konusunda hiç eksik kalmadığımı belirteyim... Bir de kekleri çok seven bir erkek arkadaşınız var ise yapmak kaçınılmaz oluyor ve benim gibi ölçü konusunda çok başarılı olmayan birinin bile yapabileceği nefis kek tarifi;

Malzemeler; 1,5 su bardağı şeker, 4 yumurta, yarım su bardağı sıvıyağ, 1 su bardağı yoğurt, 1 paket kabartma tozu ve vanilya, yarım limon suyu, 1 limon kabuğu rendesi ve 2,5 su bardağı un

Yumurta ve şekeri iyice çırpın, sıvıyağ ve yoğurdu ekleyin. Ardından limon suyu ve rendesini...Ayrı bir kapta kuru malzemeleri yani un, kabartma tozu ve vanilyayı karıştırın. Kek kalıbını da yağlayıp üzerine un serpin, fazlasını da alın. Tüm malzemeyi karıştırıp kalıba dökün, 40 dakika 180 derece fırında pişirin. Üstüne pudra şekeri serpin...

Notlar:
1. Hemen hemen tüm internet tariflerinde ve kitaplarda kek malzemelerinin oda sıcaklığında bulunması gerektiğini söylüyor...
2.Karbonat kullanıp kullanmamak konusunda tereddüt ettim, ancak doğrusunun yoğurt ve limon kullanılan keklerde kabartma tozuna ek olarak az da karbonat eklemek olduğunu gördüm..Artık bir dahaki sefere..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder