21 Şubat 2012 Salı

Patlıcanlı Kiş



Malzemeler;
Hamur: 75 gr tereyağı, 1 buçuk su bardağı un , su, 1 yumurta sarısı, 1 bardak rendelenmiş kaşar peynir, tuz, karabiber, pulbiber
Harç: 2 su bardağı közlenmiş patlıcan, 2 diş ezilmiş sarımsak, 3 yumurta, 1 bardak tulum peyniri, kekik, tuz, karabiber.
Sos: Yarım kilo çeri domates ( yoksa dogranmış domateste olur), 3 diş ezilmiş sarımsak, kekik, tuz karabiber, zeytinyağı

Şemsa'dan gelen yogun istek üzerine geçen gün denediğim bir tarifi burada paylaşmak istiyorum.. Daha önce hiç kiş pişirmeyi denememiştim ama bu denemeden sonra düzenli olarak kiş pişirmeye karar verdim.. Hem çok lezzetli hem de misafir için baya havalı bir yemek oluyor ;)

Öncelikle hamuru için; tereyağ, un ve bir kaç kaşık suyu karıştırarak iyicene yoğurdum . Daha sonra 1 çırpılmış yumurta sarısı, tuz, karabiber ve pulbiber ekledim. En son hamura 1 bardakta rendelemiş eski kaşar ( başka peynir de olabilir tabi) karıştırarak yoğurmaya devam ettim. Sonra streç filme sararak 1 saat kadar buz dolabında dinlendirdim.

Hamur dinlenirken, harcını hazıladım. Bunun için, közlenmiş patlıcan, sarımsak, 3 yumurta, kekik, tuz ve karabiberi blenderdan geçirdim. Daha sonra bu karışıma 1 bardak tulum peyniri ekledim. ( Açık konuşmam gerekirse, tembelliğime geldi hazır közlenmiş patlıcan kullandım. Zaten közlemek için zamanımda yoktu;)

Harcım hazır olunca, dolapta dinlenmekte olan hamuru çıkardım ve çokta derin olmayan bir borcamın içerisine yaydım. Kenarların biraz yüksekte kalarak, çanak gibi olmasına dikkat ettim.. Sonra hamuru çatalla 5-10 yerinden deldim ve 15 dk boyunca içi boş olarak fırında pişirdim.

O pişerken domatesli sosumu hazırladım. Yarım kilo kadar çeri domates, 3 diş sarımsak, zeytinyağ, tuz, karabiberi bir tavaya aldım ve ağır ateşte 45 dk kadar pişirdim. (tarifte yazmıyordu ama ben 1 tanede küp şeker koydum.. sosta hafif tatlı olmasını seviyorum)

Hamur 15 dk piştikten sonra, harcımı da hamurun üzerine yaydım ve tekrar fırına verdim 25-30 dk daha pişirdikten sonra kiş hazır oldu.

Son olarak, bir dilim kestim ve üstüne hazırladığım domates sosundan dökerek afiyetle yedim ;)


Not: Bu tarifi Gamze Bursa'nın 425gr isimli yemek kitabından aldım. Ben kendime göre ufak değişiklikler yaptım ama orjinal tarifi bu kitapta bulabilirsiniz. Tarifleri ve anlatımını çok pratik buluyorum. Herkese tavsiye ederim. Ayrıca bana bu kitabı hediye eden arkadaşımada tekrar teşekkür ederim;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder