29 Şubat 2012 Çarşamba

Hünkar Beğendi



Çalışan biri olarak, aynı zamanda misafir ağırlamayı da çok seven biri olarak iş sonrası gelen misafirler için benim bazı kurtarıcı yemeklerim vardır. Kurtarıcı diye tabir ettiğim yemekleri size şöyle tarif edebilirim; Bu genelde herkes tarafından sevilecek bir yemek olur. İkram ettiğiniz kişi den " wooww" ve benzeri tepkiler alırsınız. Yapılışı ise aslında çok kolaydır, ancak bunu kimse bilmez! ;) Benim için Hunkar begendi bu kategoriye giriyor. Hele ki benim gibi patlıcanları közleyip buzlukta zor zamanlar için saklıyorsanız, o zaman işiniz daha da kolaylaşacaktır..

Malzemeler ;
Patlıcanlı ezme için: 3 Bostan patlıcanı, 3 diş sarımsak, tuz, 1 bardak rendelenmiş kaşar peynir
Beşamel Sos için; 2 kaşık tereyağı (ya da margarin) , 1 kahve fincanı un, 2 bardak süt, tuz
Üstündeki et için; 1/2 kg kuşbaşı kırmızı et, 1 ortaboy soğan, 2 tane yeşil biber, 2 domates, salça, sıvı yağ, tuz, karabiber

Zamandan kazanabilmek için ilk iş patlıcanları fırına atıyorum. Hatta bir gece önceden patlıcanları közleyip hazır edersiniz, yemeği pişirme süresi yarım saatten az olacaktır. Çünkü burada en çok zaman alan basamak patlıcanların közlenmesi. Neyse, közlenmiş patlıcanları bir çatal yardımıyla iyicene eziyorum. Sonra rendelediğim sarımsaklarla patlıcanları karıştırarak bir kaba alıyorum.

Diğer taraftan, ayrı bir tavada, ince dogradığım soğanları pembeleştiriyorum. Yine ince doğradığım biberle biraz daha kavuruyorum . Sonrasında kuş başı etlerimi ve salçayı ilave ediyorum. Etlerimin iyice kavrulduğundan emin olduğumda, dogranmış domatesleri ekleyerek, domatesler suyunu çekinceye kadar pişiriyorum. Tuz ve karabiberi unutmamak lazım tabi..

Etlerim ve ezilmiş patlıcanlarım hazır olduğu anda beşamel sos hazırlamaya başlıyorum. Bunun için, önce un ve margarini tavada biraz kavuruyorum. Daha sonra 2 bardak sütümü yavaş yavaş yedirerek unla karıştırıyorum. Tuzu da kattıktan sonra muhallebi kıvamına gelene kadar karistirarak pişirmeye devam ediyorum.

Sıra geldi hazırladığımız bütün malzemeleri birleştirmeye. Beşamel sosun soğumasına izin vermeyecek bir çabukluk içerisinde, patlıcanlarımı sosla karıştırıyorum. Bu işlemi kısık ateş üstünde gerçekleştiriyorum. Sonra bu karışıma bir bardak rendelenmiş kaşar peyniri ekliyorum. Bir tabağa aldığım patlıcan ve sos karışımının üzerine, kavurduğum salçalı eti yerleştiriyorum. Bitti gitti işte =)

Bu arada bu yemegi yaparken patlicanlari besamel sosla karıştırınca adı Hunkar Begendi, yogurtla karıstırınca ise Ali Nazik oluyormus. Ben bu ikisini hep karıştırırdım, Ohh öğrendim rahatladim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder