15 Şubat 2012 Çarşamba

Mantar Çorbası


Malzemeler: 10-15 adet Mantar, 1 soğan, 2 çorba kaşığı un, 2 su bardağı süt, su, zeytinyağı, tereyağı

Mantar çorbasını yapmak hem kolaydır hem de zordur...Ben yaptıklarımdan çok azını beğenirim, tam kıvamı bir türlü tutmaz. Hazır krema ile yapınca hem çok ağır hem de çok koyu oluyor...Bana göre bugüne kadar yaptığım en güzel Mantar çorbası..siz de deneyin...

Mantarları yıkadım, yüzeylerindeki tüm siyahlıklarıı alıp sevgilimin bana aldığı fresh expresste dilimledim. Çorba kaşığının yarısı tereyağ, 1 çorba kaşığı zeytinyağını tencereye alıp minnacık doğradığım soğanları atıp kavurdum. Mantarları da hemen arkasına...Mantar pişirirken yüksek ısıya almayı unutmadım. Biraz piştiklerini görünce 2 yemek kaşığı unu serptim. Birbirine girdiğini görürseniz telaş yok, karıştırmaya devam...

Sıra su ve sütte..Olay da burda zaten..1 bardak sıcak suyu ekleyin, tel çırpıcısı ile karıştırın. 2 bardak sütü de hemen arkasına...Sonra kıvamı size kalmış şekilde biraz daha sıcak su ekleyin.. ben koyu sevmediğim için 2 bardağa yakın sıcak su daha ekledim...Tuz karabiber..5-10 dakika kaynadı..Hazıır...

Notlar:

Bu kadar detaylı yazdığıma bakmayın...dünyanın en kolay çorbası...

Yanına da kızartıp üstüne sarımsak sürdüğüm ekmekler vardı...Bu ikiliye bayıldım...

Üzerinde hoş görünmesi için ayrı bir yerde iki üç dilim mantarı kızartıp şekil yaptım...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder