16 Mart 2012 Cuma

Beef Stroganoff


Evde mantar var acaba ne pişirsem diye düşünürken, pek yaratıcı fikirler aklıma gelmedi. Ben de Şemsa'ya sormaya karar verdim. İlk önerisi bu yemekti. Bir kaç saat sonra yemeğin resmini kendisine mesaj attım=)  Bu daha önce denemediğim bir tarifti ama kesinlikle son olmayacak..  Buraya da yazalım herkes denesin bari!

Malzemeler;
500 gr  dana bonfile
10-15 adet mantar
2 orta boy soğan
1 tatlı kaşığı un
3 yemek kaşığı krema
2-3 yemek kaşığı hardal
3 adet kornişon turşu
1,5 bardak sıcak et suyu
sıvı yağ , tuz,karabiber

İlk olarak soğanlarımı kavurdum. Sonra mantarları ekleyerek suyunu bırakıp çekene kadar kavurmaya devam ettim. Bu sırada ayrı bir tencerede etlerimi kendi suyunu çekinceye kadar pişirdim. Daha sonra pişirdiğim etlerimi ve küçük doğradığım turşuları mantar-soğan karışımına ekleyerek kavurmaya devam ettim. Etler yeterince kavrulunca, unu serptim ve karıştırdım. Ardından krema ve hardalı ilave ettim. Tuzunu ve karabiberini de ekledikten sonra  en son 1 bardak sıcak et suyumu dökerek 10 dk daha pişirdim..  

Notlar: Resimde görüldüğü gibi etleri biraz kalın doğramışım. Ama bir daha ki sefere daha ince doğramaya karar verdim. Bu şekilde harika sosun lezzetini daha çok hissedileceğini düşünüyorum. Bir de bu yemeğin yanına patates kızartması çok yakışıyor.. tavsiye ederim..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder