6 Eylül 2012 Perşembe

Ekşili Köfte


Bu hafta kuzenimin doğum günü vardı.. Doğum günü için ona güzel bol kalorili bir sofra hazırlamayı planlıyordum.. Ama rejimde olduğu için benden özellikle ekşili köfte pişirmemi istedi:) Ailecek enn eeenn eeennn ama ennnnnn sevdiğimiz olan  bu yemeği bu sefer de ablam için yaptım.. 5 kişi koca tencere yemeği bir oturuşta bitirdik..

Malzemeler:

Köfteler için: Yarım kilo kıyma, 1 bardak pirinç, 2 soğan, 1 avuç maydanoz, 1 yumurta, tuz, karabiber, un
Çorba için: Et suyu, 4 patates, 2 havuç 
Terbiyesi için: 2 limon, 1 yumurta sarısı

Öncelikle köfteleri hazırladım. Bunun için soğanlar ve maydanozu robottan geçirdim. Karışımı kıymanın üzerine döktüm. Yıkadığım pirinçler, tuz, karabiber ve 1 yumurtayı da harca ekleyerek yoğurdum. Hazırladığım kıymayı 1 saat dolapta dinlendirdim. Daha sonra bir tepsiye bolca un sererek küçük yuvarladığım köfteleri tepside unlayarak biriktirdim. Tepsiyi arada sallayarak köftelerin her tarafının unlanmasını sağladım.

Çorbayı hazırlamak için kaynayan et suyuna doğradığım patetes ve havuçları attım. Onlar biraz yumuşadıktan sonra küçük unlu köfteleri ekledim.Kısık ateşte köftelerin pişmesi 15 dk kadar sürdü. Köfteler piştikten sonra, çorbanın terbiyesi için ayrı bir kapta bir yumurta sarısı ile 2 limonun suyunu birlikte çırptım. Yumurtanın kesilmemesi için çorbanın suyuyla terbiyeyi ılıştırdıktan sonra çorbanın içine karıştırdım. 5 dk da böyle kaynadıktan sonra ocağın altını kapattım..

Not: Ben bu yemeği ekşi sevdiğim için 2 limon kullandım.. Damak tadınıza göre limon miktarıyla oynayabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder