23 Eylül 2012 Pazar

Zeytinli Tavuk

Bazı günler alışılmışın dışında yemekler denemek istiyorum. Değişik lezzetleri yakalayabilmek için, yabancı yemek tarifi sitelerinde gezip bize en uygun olanlarını seçmeye çalışıyorum. Tabi bazen kendime göre küçük değişiklikler yapıyorum. Bu anlamda en çok ziyaret ettigim sitelerden bir tanesi de thepioneerwoman.com sitesi. Bu siteden esinlenerek bir kaç et yemeği denedim ve herkesten çok guzel tepkiler aldim. Özellikle zeytin ve tavuğu birleştiren bu yemeğe biz bayıldık.. İleride de denediğim yabancı tarifleri paylaşmaya devam edeceğim.



Malzemeler; 5 parça tavuk pirzola, 3 yemek kaşiği tereyağ, 3 yemek kasığı zeytinyağ, 1 büyük soğan, 2 adet yeşil biber, 5 diş sarımsak, 2 domates, 1 çay bardağı beyaz sarap (veya 1 bardak tavuk suyu), 20 adet yeşil zeytin,  3/4 kutu krema, tuz, karabiber

Ben bu yemeği pişirirken hem ocak üstünde kullanılan hem de fırına girebilen bir tencere kullandım. Önce tencereyi ocak üzerine aldım. Tereyağ ve zeytinyağını kızdırdım. Tavukların önünü ve arkasını iyice kızarttım. Üstleri kızaran tavukları ayrı bir tabakta kenara aldım.

Ocağı biraz kıstıktan sonra küçük doğradığım soğan, sarımsak ve yeşil biberleri aynı yağda soğanlar hafif yumuşayıncaya kadar 3-4 dk boyunca kavurdum. Sonra küp küp doğrayıp fazla suyunu ayırdığım domatesleri ekledim ve 3 dk daha pişirdim.

Tuz ve karabiberi ilave ettikten sonra, beyaz şarabı (şarap sevmeyenler için bir bardak tavuk suyunu) ekledim ve harcı karıştırarak kızarttığım tavukları pişirdiğim harcın üzerine dizdim. Tenceremin kapağını kapatarak önceden 180 dereceye ısıttığım fırında 45 dk boyunca pişirdim.

45 dk sonunda tencereyi fırından çıkardım ve çekirdeklerini ayırdığım yeşil zeytinleri serpiştirdim. Son olarak kremayı da dökerek yavaşça karıştırdım. Kapağı tekrar kapatarak 15 dk da bu şekilde fırına verdim.

Tarifin orjinalinde tavuğu spagetti makarna üzerinde servis ediyordu ama ben patetes püresini tercih ettim. Bu yemeği klasiklerim arasına aldım diyebilirim.. Umarim siz de benim kadar seversiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder