11 Eylül 2012 Salı

Yağlama (Şebit Mantısı)


Tariflerimden kıymalı harcları ne kadar çok sevdiğim belli oluyordur. Zaten kücükken de pişen her yemek tenceresinin başına gider, sebzeler karıştırılmadan hemen önce ekmeğimin arasına kıymalı harçtan kapmaya çalışırdım. Bazen gelmeden cağırılırdım, bazen de az var zaten bu sefer olmaz diye geri gönderilirdim. Hala vazgeçmedim her seferinde elimde ekmek şansımı deniyorum :)  Kayseri'ye özgu olan bu tarif anlayacagınız gibi tam bana göre!

Malzemeler;

500 gr kıyma
2 ortaboy soğan
2 orta boy domates
3-4 yemek kaşığı domates salçası
Yağlama ekmeği (ya da yufka ekmeği)    
Tuz, karabiber
Sarımsaklı yogurt


Soğanlar küçük doğranır ve yağda iyicene kavurulur. Daha sonra kıyma eklenir ve pişene kadar kavurmaya devam edilir. Salça kıymaya yedirilir.Tuz ve karabiberi ilave edilir. Küçük doğranmış domatesler karışıma eklenir ve kısık ateşte domatesler iyicene eriyinceye kadar pişirilir.

Yağlama ekmegi ilk kata serilir. Üstüne kıymalı harçtan yayılır. Sararak yiyeceğimiz için kıymanın cok yoğun olmaması gerekir. Yani ekmek üzerinde boşluklar bırakılarak kıymalar koyulur. Ilk katın kıymasını yaydıktan sonra ikinci katın ekmeği üzerine koyulur. Tekrar kıyma tekrar ekmek olacak şekilde katlar oluşturulur. En üst kata da kıyma yaydıktan sonra fotoğrafta görüldüğü gibi 4 parçaya kesilir.

Tabağa alınan dilimler üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür ve sarılarak afiyetle yenir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder